Page 223 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 223
Prilozi u filmu, izabranim tekstovima, bibliografiji i župnom arhivu
malo iz cijeloga Međimurja, kao i iz susjedne
Podravine. Biti u školi, za mlade znači biti u
društvu koje je šire od obitelji, s mogućnošću
da razvije svoje intelektualne, profesionalne,
osjećajne i druge sposobnosti kao i svoje po-
našanje.
Ono što se u školi događa tijekom sva-
ke školske godine tako je veliko djelo da ono
može uspjeti samo ako svi zajednički sura-
đuju. Prije svega su na tu suradnju pozva-
ni učenici i profesori, zatim roditelji i cijela
gradska okolina. Briga za školu mjesne i šire
društvene zajednice toliko je važna da pokre-
će obnovu cjelokupnoga društva. U tom smi-
slu vrijedi pravilo: Kakva škola takvo društvo
– kakvo društvo takva škola! Današnji svečani
govori ističu da skrbi za školu ovdje ne izo- - u školskoj zajednici pruža se mladim Završetak radova na
staje. I zato svi skupa imamo razloga da se ljudima pomoć da izgrade svoju zgradi Srednje škole
veselimo. osobu u duhu suvremenoga građanina Prelog, predstavnici
Kao mjesni župnik želio bih i u ovoj sve- svojega naroda i građanina svijeta; gradske i županijske
čanoj prigodi podsjetiti na jednu staru i uvi- - u školskoj zajednici stvara se nova vlasti te ravnatelji škola s
predstavnicima prosvjete,
jek novu činjenicu da su Crkva i škola kao dvije kultura koja izgrađuje civilizaciju školstva i sporta
prijateljice koje se poznaju od djetinjstva. To ljubavi.
je zbog toga što bi Crkva zatajila sebe samu Može se reći da je ovo odgojni plan su-
kada ne bi ispunjavala svoj zadatak koji joj vremene škole u školskoj zajednici na čije su
je povjerio Isus Krist, a to je da iz djelotvorne djelo pozvani svi: profesori, stručni suradni-
ljubavi (caritas) gradi i vodi škole, kao i to da ci, upravno, administrativno i pomoćno oso-
sa simpatijom i svakom drugom podrškom blje, roditelji – koji su središnji školski čimbe-
podupire djelo koje se zove škola. nik, jer su naravni i nezamjenjivi odgojitelji
U dokumentu Drugoga vatikanskog vlastite djece – te učenici, najvažniji protago-
sabora (O odgoju) koji govori i o suvreme- nisti svojega odgoja i obrazovanja.
noj školi i odgoju i obrazovanju koji se u njoj Ponavljam, kao mjesni župnik radu-
ostvaruje, Crkva potiče novu sliku škole, a ta jem se danas zajedno s vama, članovima
je da suvremena škola ne bude samo ustano- srednjoškolske školske zajednice u Prelogu
va, već da bude više od institucije, to jest da i obećavam svoju podršku te zazivam Božji
škola bude škola zajednicâ. Kao obrazloženje blagoslov na vaše do sada ostvareno i budu-
za to navode se tri razloga u obliku zadatka: će djelo, koje se zove škola zajednicâ, u koju
- u školskoj zajednici stvara se klima ili će svi radosno dolaziti, posebice mladi koji u
ozračje koje će biti prožeto duhom njoj provode najljepše dane svojega života.
humanizma, slobode i poštivanja;
Uređenje Srednje škole
Prelog (2004.)
223