Page 223 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 223

Prilozi u filmu, izabranim tekstovima, bibliografiji i župnom arhivu

            malo iz cijeloga Međimurja, kao i iz susjedne
            Podravine. Biti u školi, za mlade znači biti u
            društvu koje je šire od obitelji, s mogućnošću
            da razvije svoje intelektualne, profesionalne,
            osjećajne i druge sposobnosti kao i svoje po-
            našanje.
                 Ono što se u školi događa tijekom sva-
            ke školske godine tako je veliko djelo da ono
            može  uspjeti  samo  ako  svi  zajednički  sura-
            đuju.  Prije  svega  su  na  tu  suradnju  pozva-
            ni učenici i profesori, zatim roditelji i cijela
            gradska okolina. Briga za školu mjesne i šire
            društvene zajednice toliko je važna da pokre-
            će obnovu cjelokupnoga društva. U tom smi-
            slu  vrijedi  pravilo:  Kakva  škola  takvo  društvo
            – kakvo društvo takva škola! Današnji svečani
            govori ističu da skrbi za školu ovdje ne izo-      - u školskoj zajednici pruža se mladim      Završetak radova na
            staje. I zato svi skupa imamo razloga da se           ljudima pomoć da izgrade svoju           zgradi Srednje škole
            veselimo.                                                osobu u duhu suvremenoga građanina    Prelog, predstavnici
                 Kao mjesni župnik želio bih i u ovoj sve-             svojega naroda i građanina svijeta;  gradske i županijske
            čanoj prigodi podsjetiti na jednu staru i uvi-     - u školskoj zajednici stvara se nova       vlasti te ravnatelji škola s
                                                                                                           predstavnicima prosvjete,
            jek novu činjenicu da su Crkva i škola kao dvije             kultura koja izgrađuje civilizaciju   školstva i sporta
            prijateljice koje se poznaju od djetinjstva. To       ljubavi.
            je zbog toga što bi Crkva zatajila sebe samu       Može se reći da je ovo odgojni plan su-
            kada ne bi ispunjavala svoj zadatak koji joj  vremene škole u školskoj zajednici na čije su
            je povjerio Isus Krist, a to je da iz djelotvorne  djelo pozvani svi: profesori, stručni suradni-
            ljubavi (caritas) gradi i vodi škole, kao i to da  ci, upravno, administrativno i pomoćno oso-
            sa simpatijom i svakom drugom podrškom  blje, roditelji – koji su središnji školski čimbe-
            podupire djelo koje se zove škola.            nik, jer su naravni i nezamjenjivi odgojitelji
                 U  dokumentu  Drugoga  vatikanskog  vlastite djece – te učenici, najvažniji protago-
            sabora  (O  odgoju)  koji  govori  i  o  suvreme-  nisti svojega odgoja i obrazovanja.
            noj školi i odgoju i obrazovanju koji se u njoj    Ponavljam,  kao  mjesni  župnik  radu-
            ostvaruje,  Crkva potiče novu sliku škole, a ta  jem  se  danas  zajedno  s  vama,  članovima
            je da suvremena škola ne bude samo ustano-    srednjoškolske  školske  zajednice  u  Prelogu
            va, već da bude više od institucije, to jest da  i obećavam svoju podršku te zazivam Božji
            škola bude škola zajednicâ. Kao obrazloženje  blagoslov na vaše do sada ostvareno i budu-
            za to navode se tri razloga u obliku zadatka:   će djelo, koje se zove škola zajednicâ, u koju
                 - u školskoj zajednici stvara se klima ili   će svi radosno dolaziti, posebice mladi koji u
                   ozračje koje će biti prožeto duhom     njoj provode najljepše dane svojega života.
                   humanizma, slobode i poštivanja;























                                                                                                           Uređenje Srednje škole
                                                                                                           Prelog (2004.)






                                                                                                                             223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228