Page 221 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 221

Prilozi u filmu, izabranim tekstovima, bibliografiji i župnom arhivu












            TEKSTOVI S POGLEDOM NA ODNOS CRKVE I ŠKOLE, ODNOSNO
            NA ODNOS CRKVE I ODGOJA I OBRAZOVANJA


            18.
            Župnikovo pismo podrške ravnateljstvu Srednje škole Prelog u podno-
            šenju zahtjeva mjerodavnim prosvjetnim vlastima Republike Hrvatske
            za izvođenje obrazovnog programa opće gimnazije, 2005.




                 Sažetak:  Mjesni  župnik  Antun  Hoblaj       -  da  se  obrazovanju  pristupa  kao  naj-
            svojim  pismom  podržava  podnošenje  za-     važnijem raspoloživom sredstvu za poticanje
            htjeva kojeg je Ravnateljstvo Srednje škole u  dubljeg i skladnijega ljudskog i društvenog
            Prelogu podnijelo mjerodavnim prosvjetnim  razvoja;
            vlastima  Republike  Hrvatske  za  izvođenje       - da je lokalna zajednica, uz ravnatelja i
            programa  opće  gimnazije.  Time  se  župna  nastavnike te prosvjetne vlasti najvažniji čim-
            zajednica pridružila inicijativi  mjesnih grad-  benik koji pridonosi uspjehu obrazovanja.
            skih vlasti da se  uz postojeće  srednjoškolske      U  objema  istaknutim  preporukama Cr-
            programe, u Srednjoj školi u Prelogu počinje  kva  prepoznaje  svoju  obvezu.  Naime,  vje-
            izvoditi i gimnazijski program. Svoju podrš-  rodostojnost  evanđelja  koje  Crkva  naviješta
            ku župnik temelji na poznavanju pozitivnog  provjerava se i zalaganjem za kvalitetno ob-
            raspoloženja župljana i građana, na relevan-  razovanje,  za  koje  se  ona  u  povijesti  uvijek
            tnom dokumentu Europske komisije, odno-       zalagala. Isto tako, župna zajednica u Prelo-
            sno  UNESCO-a,  o  odgoju  i  obrazovanju  za  gu nalazi se u »lokalnoj« zajednici te se time
            21. stoljeće, i na viziji budućega ukupnog ra-  smatra pozvanom podržati tu plemenitu ini-
            zvoja Grada Preloga u kojem će i gimnazija  cijativu za što bolji uspjeh u obrazovanju.
            biti  jedna  od  glavnih  odrednica.  Župnik  se   Polazeći od stvarnoga stanja u obrazova-
            također u svojoj podršci poziva i na povije-  nju u Prelogu, postoji temeljno (predškolsko
            snu ulogu Crkve u razvoju školstva u svijetu  i osnovno) i srednje obrazovanje (trogodišnje
            i u hrvatskome narodu; odgoj i obrazovanje  strukovno  i  četverogodišnje  ekonomsko).
            promiče razvoj i dostojanstvo čovjeka, što je  Nedostaje, međutim, gimnazijsko obrazova-
            u samoj bîti crkvenoga nauka.                 nje, bez kojega nema čvrste poveznice izme-
                                                          đu temeljnog i visokoškolskog obrazovanja.
                 Poznajući  mišljenje,  osjećaje  i  raspolo-  Uvjeren sam da bez gimnazijskoga obrazov-
            ženje  župne  (vjerničke)  zajednice  temeljem  nog  programa  srednjoškolsko  obrazovanje
            dvadesetogodišnjega  pastoralnog  iskustva,  ne može u punoj mjeri biti ona životna po-
            kao mjesni župnik svesrdno podupirem Rav-     veznica koja će dovoditi do gospodarskoga,
            nateljstvo  Srednje  škole  Prelog  u  njegovu  društvenoga,  kulturnog  i  svakoga  drugog
            podnošenju zahtjeva mjerodavnim prosvjet-     razvoja ovoga grada i njegove okolice.
            nim vlastima Republike Hrvatske za izvođe-         Zaključno,  držim  da  će  se  izvođenjem
            nje obrazovnog programa opće gimnazije u  gimnazijskoga  programa  osmisliti  cjeloku-
            četverogodišnjem trajanju.                    pno  srednjoškolsko  obrazovanje  u  općem
                 Držim, osim toga, da je moja podrška u  kontekstu temeljnoga, visokoškolskog i cjelo-
            skladu s Izvješćem koje je pod predsjedanjem  životnog obrazovanja grada Preloga. Zato još
            Jacquesa  Delorsa  Međunarodno  povjerenstvo  jednom  svesrdno  podržavam  napore  Rav-
            za razvoj obrazovanja za 21. stoljeće podnijelo  nateljstva  Srednje  škole  Prelog  u  dobivanju
            UNESCO-u  (Learning:  The  Treasure  Within,  pozitivnog  odgovora  na  njegov  opravdan
            Pariz, 1996.). Naime, pozivajući se na taj do-  zahtjev.
            kument, ističem njegove dvije preporuke:







                                                                                                                             221
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226