Page 221 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 221
Prilozi u filmu, izabranim tekstovima, bibliografiji i župnom arhivu
TEKSTOVI S POGLEDOM NA ODNOS CRKVE I ŠKOLE, ODNOSNO
NA ODNOS CRKVE I ODGOJA I OBRAZOVANJA
18.
Župnikovo pismo podrške ravnateljstvu Srednje škole Prelog u podno-
šenju zahtjeva mjerodavnim prosvjetnim vlastima Republike Hrvatske
za izvođenje obrazovnog programa opće gimnazije, 2005.
Sažetak: Mjesni župnik Antun Hoblaj - da se obrazovanju pristupa kao naj-
svojim pismom podržava podnošenje za- važnijem raspoloživom sredstvu za poticanje
htjeva kojeg je Ravnateljstvo Srednje škole u dubljeg i skladnijega ljudskog i društvenog
Prelogu podnijelo mjerodavnim prosvjetnim razvoja;
vlastima Republike Hrvatske za izvođenje - da je lokalna zajednica, uz ravnatelja i
programa opće gimnazije. Time se župna nastavnike te prosvjetne vlasti najvažniji čim-
zajednica pridružila inicijativi mjesnih grad- benik koji pridonosi uspjehu obrazovanja.
skih vlasti da se uz postojeće srednjoškolske U objema istaknutim preporukama Cr-
programe, u Srednjoj školi u Prelogu počinje kva prepoznaje svoju obvezu. Naime, vje-
izvoditi i gimnazijski program. Svoju podrš- rodostojnost evanđelja koje Crkva naviješta
ku župnik temelji na poznavanju pozitivnog provjerava se i zalaganjem za kvalitetno ob-
raspoloženja župljana i građana, na relevan- razovanje, za koje se ona u povijesti uvijek
tnom dokumentu Europske komisije, odno- zalagala. Isto tako, župna zajednica u Prelo-
sno UNESCO-a, o odgoju i obrazovanju za gu nalazi se u »lokalnoj« zajednici te se time
21. stoljeće, i na viziji budućega ukupnog ra- smatra pozvanom podržati tu plemenitu ini-
zvoja Grada Preloga u kojem će i gimnazija cijativu za što bolji uspjeh u obrazovanju.
biti jedna od glavnih odrednica. Župnik se Polazeći od stvarnoga stanja u obrazova-
također u svojoj podršci poziva i na povije- nju u Prelogu, postoji temeljno (predškolsko
snu ulogu Crkve u razvoju školstva u svijetu i osnovno) i srednje obrazovanje (trogodišnje
i u hrvatskome narodu; odgoj i obrazovanje strukovno i četverogodišnje ekonomsko).
promiče razvoj i dostojanstvo čovjeka, što je Nedostaje, međutim, gimnazijsko obrazova-
u samoj bîti crkvenoga nauka. nje, bez kojega nema čvrste poveznice izme-
đu temeljnog i visokoškolskog obrazovanja.
Poznajući mišljenje, osjećaje i raspolo- Uvjeren sam da bez gimnazijskoga obrazov-
ženje župne (vjerničke) zajednice temeljem nog programa srednjoškolsko obrazovanje
dvadesetogodišnjega pastoralnog iskustva, ne može u punoj mjeri biti ona životna po-
kao mjesni župnik svesrdno podupirem Rav- veznica koja će dovoditi do gospodarskoga,
nateljstvo Srednje škole Prelog u njegovu društvenoga, kulturnog i svakoga drugog
podnošenju zahtjeva mjerodavnim prosvjet- razvoja ovoga grada i njegove okolice.
nim vlastima Republike Hrvatske za izvođe- Zaključno, držim da će se izvođenjem
nje obrazovnog programa opće gimnazije u gimnazijskoga programa osmisliti cjeloku-
četverogodišnjem trajanju. pno srednjoškolsko obrazovanje u općem
Držim, osim toga, da je moja podrška u kontekstu temeljnoga, visokoškolskog i cjelo-
skladu s Izvješćem koje je pod predsjedanjem životnog obrazovanja grada Preloga. Zato još
Jacquesa Delorsa Međunarodno povjerenstvo jednom svesrdno podržavam napore Rav-
za razvoj obrazovanja za 21. stoljeće podnijelo nateljstva Srednje škole Prelog u dobivanju
UNESCO-u (Learning: The Treasure Within, pozitivnog odgovora na njegov opravdan
Pariz, 1996.). Naime, pozivajući se na taj do- zahtjev.
kument, ističem njegove dvije preporuke:
221