Page 194 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 194

U službi Bogu i ljudima

                                      izgovara: »Blago vam.« Deveti put izgovorio  leko od očiju javnosti ili svjedoka. I ne samo
                                      je: »Blago vama kad vas – zbog mene – pogrde  to, godinama je poslije toga prijetila, ucjenjiva-
                                      i prognaju i sve zlo slažu protiv vas! Radujte  la i fizički maltretirala članove njihovih obitelji
                                      se i kličite, velika je plaća vaša na nebesima!  – roditelje, žene braću i sestre. Njihova naju-
                                      Ta progonili su tako proroke prije vas!« Isus je  činkovitija metoda bila je ubacivanje agenata,
                                      te dobre želje izgovorio za sve ljude, a ne samo  prerušavanje u tzv. križare ili hrvatske vojni-
                                      za neke posebne ljude. Te dobre želje su u isto  ke, a često su tu prisiljenu ulogu imali i njiho-
                                      vrijeme i obećanje i zahtjev za sudjelovanje u  vi zarobljenici. Među takvim žrtvama bilo je i
                                      Božjem kraljevstvu, što znači »vladavina Bož-  uzornih vjernika koji su cijelim svojim srcem
                                      ja«, u koju ulaze i siromasi, i žalosni, i gladni,  ljubili Boga, bližnjega i svoje Međimurje kao
                                      i progonjeni.                                 dio  hrvatskoga  naroda  i  Hrvatske.  Dostojno
                                           U ovo kasno poslijepodne skupili smo se  je i pravedno da se u ovom trenutku posebno
                                      na svetu misu s nakanom da je prikažemo za  spomenemo uzornih djevojaka i mladića koji
                                      ratne  i  poratne  žrtve  sjeverozapadnoga  Me-  su se upravo u ovoj župi okupljali u crkvenom
                                      đimurja – Gornjomeđimurskoga dekanata, a  društvu  Križarskoga  bratstva  i  sestrinstva
                                      posebice župe Sv. Martina na Muri, Štrigove,  koje se nadahnjivalo duhom katoličke akcije
                                      Selnice i Vratišinca, Sv. Jurja na Bregu i Mur-  pod vodstvom bl. Ivana Merza i njegovih na-
                                      skoga  Središća.  U  ovu  svetu  misu  uključit  sljednika, dr. Protulipca i dr. Lava Žnidarčića,
                                      ćemo i žrtve ostalih dijelova Međimurja kojih  kao i službenice Božje Marice Stanković. Njih
                                      ima, koliko je do sada poznato, samo u Dru-   je OZNA odnosno UDBA uhićivala uz pomoć
                                      gom svjetskom ratu i poraću više od 700.      prokazivanja nekolicine domaćih ljudi koji su
                                           Budući da nam je vremenski bliže vrije-  pod pritiskom prihvatili njihovu suradnju.
                                      me Drugoga svjetskog rata i poraća, to mnoge         Naša je ljudska, građanska, a nadasve
                                      od nas obiteljski i rodbinski osjećajno više pro-  vjernička obveza da nijednu žrtvu rata i po-
                                      žimaju žrtve iz toga vremena. Te žrtve nisu  raća ne zaboravimo. Zadnji je čas da si osvi-
                                      samo neke brojke, nego ljuska bića od tijela,  jestimo  tu  obvezu.  Zato  još  jednom  velika
                                      duše i duha, stvorena na Božju sliku i priliku  hvala  gospodinu  Branimiru  Bunjcu  koji  nas
                                      koje se ne može pogaziti kao nekog mrava ili  je svojom knjigom na to podsjetio. Jedan od
                                      travku, i to bez ikakve grižnje savjesti s nekim  njegovih zaključaka znanstvenog istraživanja
                                      ideološkim opravdanjem da su bili kriminal-   glasi, da među nama još uvijek vlada strah od
                                      ci ili zločinci. Svaka žrtva ima svoje roditelje,  istine o žrtvama; nedostaje nam stožerna vrli-
                                      oca i majku, neki ženu ili muža, djecu, braću i  na koju je filozofski razradio Aristotel, a koju
                                      sestre. Među žrtvama ima i mladih ljudi koji  je Isus ugradio u naviještanje evanđelja, a to
                                      su bili tek na početku života, kao i svećenika.  je »temeljna vrlina hrabrosti za suočenje s isti-
                                      Mnogi su desetljećima za njima tugovali i još  nom«, koju prvo valja upoznati i o njoj glasno
                                      uvijek tuguju jer je velik broj tih žrtava, dale-  progovoriti. Istinu, ma kakva ona bila, dužni
                                      ko  od  očiju  javnosti,  nasilno  uhićen,  neljud-  smo upoznati, jer kako kaže Isus: »Samo i je-
                                      ski mučen, i u neko gluho doba noći na ne-    dino istina će nas osloboditi.« S njom moraju
                                      poznatom mjestu fizički likvidiran. O, kad bi  biti upoznati i mladi naraštaji. Jer samo oslo-
                                      samo mogle progovoriti ćelije u Starom gradu  bođeni istinom od straha, žalosti i tuge, mo-
                                      Zrinskih u Čakovcu pretvorene u mučionice,  žemo ozdraviti tjelesno, duševno i duhovno i
                                      ili razni podrumi po Gornjem Međimurju, ili  u  međuljudskim  odnosima.  Tijekom  prošlih
                                      pak kad bi se mogli otvoriti grobni humci koji  dvadeset  godina,  otkako  je  Hrvatska  ušla  u
                                      pokrivaju njihove mrtve tjelesne ostatke! Ne  demokratske  promjene,  često  se  čuju  glaso-
                                      samo da im je oduzeto pravo na fizički život,  vi  koji  proizlaze  iz  raznih  političko-stranač-
                                      nego oduzeto im je i pravo na pravedno su-    kih  matrica,  i  ovdje  u  Međimurju,  da  se  ne
                                      đenje, pravo na dostojnu smrt, pravo na spro-  bi trebalo baviti istinom o žrtvama diktature
                                      vod, grob, pravo na svetu misu zadušnicu, na  jugokomunističke  partije  jer  žrtve  pripadaju
                                      molitvu za pokoj njihovih duša, te za obraće-  prošlosti. Svakomu tko tako govori o žrtvama
                                      nje i spas duša njihovih ubojica.             rata i poraća nije mu stalo do istine, ili je se
                                           Među  žrtvama  zasigurno  ima  i  pravih  boji. Takvi pripadaju skupini »ubojica« koje je
                                      mučenika koje je komunistička vlast 1947. go-  literarnom jasnoćom opisao Židov Elli Wiesel
                                      dine putem OZNE odnosno UDBE, svoje po-       kao vlastito iskustvo žrtve, jer je preživio ho-
                                      litičko-partijsko-milicijske  metode,  bez  suda  lokaust: »Oni koji prešućuju žrtve ponovno ih
                                      nasilno oduzela pravo na obranu i na život,  ubijaju.«
                                      zatomila  ime,  te  isto  tako  oduzela  pravo  na   Mi nismo dovoljno svjesni kolike su teš-
                                      dostojan sprovod i grob. Komunistička parti-  ke posljedice u ovom našem dragom sjevero-
                                      ja, jer se vodila bezboštvom i protuhrvatskom  zapadnom Međimurju ostavili i Prvi i Drugi
                                      ideologijom, organizirala je zasjede iz mraka,  svjetski  rat  i  dva  poraća.  Dovoljno  je  samo
                                      tzv. racije po selima i trenutne likvidacije, da-  spomenuti  da  su  kroz  ovo  područje  svojim

            194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199