Page 115 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 115

U službi Bogu i ljudima










            9.
            Anica Čerepinko


            Obitelj, župa i škola u Prelogu - u najužoj suradnji

            za cjelovit odgoj djece i mladih





                   Drago mi je što mi se pružila prilika
            progovoriti  o  odgoju  u  vjeri,  o  vjeronauku,
            odnosno  katehezi  u  Prelogu,  to  više  što  su
            demokratske promjene u početku devedese-
            tih godina prošloga stoljeća omogućile da se
            stvore dobri uvjeti za suradnju triju temeljnih
            čimbenika u tome zadatku, a to su obitelj, žu-
            pna zajednica i škola, dakako uz predškolski
            vjerski  odgoj.  U  tom  zadatku  veliku  ulogu                                                 Blagoslovna molitva u
            odigrao  je  upravo  naš  župnik  preč.  Antun                                                  Srednjoj školi Prelog, u
            Hoblaj.  Ovdje  posebno  mislim  na  ponovno                                                    Danima kruha – danima
            uvođenje  vjeronauka  u  školu  školske  godi-                                                  zahvalnosti za plodove
            ne 1991./1992., nakon što ga je 1952. komu-                                                     zemlje (2. 10. 2009.)
            nistička  vlast  zabranila.  Trebalo  je  snaći  se  mišljati i svjedočiti. Dakako, neki nisu mogli,
            u sasvim novoj situaciji i usuglašavati razne  zbog ranijega drukčijega odgoja i određene
            čimbenike odgoja, računajući i na neke otpo-  suprotne  indoktrinacije,  tu  novost  odmah
            re određenih krugova.                         shvatiti  i  prihvatiti,  pa  je  trebalo  strpljenja
                   Istina, i do tada su vjeronaučni susreti  da se, kao i u cijeloj Hrvatskoj, počnu otapati
            ovdje bili jako vrednovani i kvalitetni zahva-  sante leda, odnosno predrasude prema vjeri,
            ljujući upravo vlč. Antunu Hoblaju, od osam-  Crkvi  i  njezinoj  prisutnosti  u  javnosti,  kon-
            desetih godina nadalje. On se je, osim župne  kretno u školi.
            kateheze za osnovnoškolce, posebice brinuo         On je nastojao da se načelo suvremene        Kanonska vizitacija u
            za  mlade.  Iz  tih  druženja  iznikle  su  brojne  kateheze  »vjernost  Bogu  i  vjernost  čovje-  župi Prelog u Srednjoj
            vjerničke obitelji, uz svećenička i redovnička  ku«  ostvaruje  u  cjelokupnom  životu  župne   školi u Prelogu; preč.
            zvanja, a neki su postali vjeroučitelji 1991. go-  zajednice, kako s djecom i mladima tako i s   Antun Hoblaj, župni
            dine, kada je vjeronauk ponovo ušao u školu,  odraslima. Svjestan koliko su odgoj i obrazo-     vikar Alexandre Adjimon
            preuzevši brigu o odgoju u vjeri mladih na-   vanje bitni za zajednicu, angažirao se u po-      Djivojedo, Anica
                                                                                                            Čerepinko, zamjenica
            raštaja  u  hrvatskom  školskom  obrazovnom  novnoj uspostavi srednjoškolskog obrazova-         ravnatelja, mons. Josip
            sustavu.                                      nja u Prelogu, što se i ostvarilo 1998. godine,   Mrzljak i Tomislav
                 Istina,  dio  roditelja,  dobrim  dijelom  i  kada počinje s radom Srednja škola Prelog.   Gregor, ravnatelj Srednje
            iz  neznanja,  nije  odmah  shvatio  blagodat  U početku ona djeluje kao strukovna škola.       škole Prelog
            prisutnosti vjeronauka u školi, misleći da je
            dovoljno  ono  što  se  dobije  u  župnim  pro-
            storima, uglavnom prigodom prve pričesti i
            krizme. Uloga iskusnoga svećenika i katehe-
            te vlč. Antuna Hoblaja pokazala se presud-
            nom kada je sa svojom otvorenošću i struč-
            nošću ušao u školu i kao vjeroučitelj, vodeći
            računa o sasvim novom ambijentu, odnosno
            školskim strukturama, te nenametljivo svje-
            dočeći Krista približujući ga djeci na drukčiji
            način. On je bio svjestan stvarnosti i trenutka
            vremena te je znao da vjera ne ostaje u nama i
            među nama sama od sebe, već je treba uvijek
            i  iznova  buditi  i  oživljavati,  danomice  pro-


                                                                                                                             115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120