Page 116 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 116
U službi Bogu i ljudima
Blagoslovna molitva u
Osnovnoj školi Prelog, u
Danima kruha – danima
zahvalnosti za plodove
zemlje (2. 10. 2009.)
No svjestan značenja obrazovanja, i to onoga učinjeno i na razini dječjih vrtića.
širega spektra, župnik sve svoje snage anga- Time se postupno shvaćalo koliki po-
žira kako bi unutar srednje škole djelovala i tencijal ima župna zajednica u cjelovitome
gimnazija. Zajedno s nekolicinom profesora s odgoju djece i mladih. Škola i Crkva se u
Katoličkoga bogoslovnog fakulteta u Zagre- mnogočemu trebaju nadopunjavati, štoviše
bu, osobito brata svećenika dr. Alojzija i dr. ne mogu bez osnovne suradnje ako se želi
Milana Šimunovića, inače prijatelja ove žu- istinsko dobro djece i mladih. Škola je sve
pne zajednice i Preloga, koji su u isto vrijeme više shvaćala da ono što djeca i mladi dobi-
sudjelovali u ostvarenju novih vizija odgoja i vaju u župi, ne samo na misi nego u raznim
obrazovanja uspostavljajući vjeronauk u ško- aktivnostima (pjevačke, dramske i misijske
li na nacionalnoj razini suradnjom u mješo- skupine, ministranti, razni susreti mladih
vitim komisijama Hrvatske biskupske kon- na biskupijskom i nacionalnom planu, i dr.)
ferencije i Ministarstva prosvjete i sporta te postaje nemjerljiv doprinos njihovom vjero-
koji su imali prigode da temeljito obrazlože dostojnom sazrijevanju u vjerničkom i u gra-
važnost otvaranja gimnazijskoga obrazova- đanskom pogledu.
nja u Gradu Prelogu. Zahvaljujući zalaganju Treba reći da nije lako biti svjedok vjere i
brojnih ljudi, od Grada Preloga do prosvje- k tome predvoditelj župne zajednice, posebi-
tara, velik je događaj za Prelog bio dan kada ce u nekim povijesnim trenutcima, i u situa-
je školske godine 2006./2007. počela s radom cijama ispunjenim proturječnostima i suprot-
Gimnazija Prelog. To je bio početak nemjer- nim ponudama. Katehetski rad i vjeronauk u
ljivo velikog doprinosa obrazovanju mladih, školi postali su nezamjenjiv način u cjeloku-
jer je mnogima gimnazijski program otvorio pnom društvenom radu na polju odgoja i ob-
šire mogućnosti i za daljnje fakultetsko obra- razovanja. Crkva takav doprinos drži jednim
zovanje. od svojih temeljnih i prvotnih zadaća, ne šte-
Mogu reći da je gotovo nemoguće deći pritom ni sebe, ni svoje napore. Antun
iznijeti sve što je župnik Antun Hoblaj učinio Hoblaj, kao župnik, zajedno sa svojim kape-
za cjelovit odgoj, posebice u vjeri. Svojom od- lanima, katehetama i vjeroučiteljima, svje-
govornošću i stručnim usavršavanjem, sudje- stan je da je, uza sve župne zadatke, odgoj
lujući na mnogim stručnim katehetskim sku- u ljudskosti u svjetlu vjere u temelju njegova
povima, uvijek je bio primjer vjeroučiteljima poslanja. Svojim radom i zalaganjem prido-
župe, i kao moralna i kao stručna podrška. nosio je i pridonosi integralnom odgoju svo-
Time je pridonosio jačanju vjeronauka u ško- jih župljana, cjelokupnom razvoju povijesti i
li, pokazujući da može dati doprinos kvalite- kulture našega Grada i cijeloga Međimurja. S
ti škole kao odgojne zajednice i biti uporište radošću se može istaknuti da se to u Prelogu
za demokratski suživot, za učenje o suradnji dobro prepoznaje i da to cijeni velika većina.
jednih s drugima uz vrednovanje svih, jer Što drugo nego osobno i u ime brojnih
jedino se zajednički može graditi hrvatsko prosvjetnih djelatnika u osnovnoj i srednjoj
demokratsko društvo. Tome su pridonijeli i školi i gimnaziji, posebice nas vjeroučitelja i
brojni susreti na razini škole i župe, posebice kateheta, izraziti veliku zahvalnost našemu
s misama na početku i kraju školske godine, župniku preč. Antunu Hoblaju za sve što je
u sklopu zajedničkih priredbi za velike blag- učinio ne samo za vjerski odgoj, nego za cje-
dane, Dana kruha, Dana škole i dr. Slično je loviti odgoj i obrazovanje mnogih naraštaja!
116