Page 162 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 162

U službi Bogu i ljudima

                                      izricati i govoriti, nego i slušati. Dobro može  pota svećeničkog poslanja.« 5
                                      komunicirati  onaj  koji  znade  dobro  slušati,   Promotrimo zato koje su to temeljne za-
                                      a to je još jedna karakteristika komunikacije  daće  svećenika  koje,  promatrajući  njegovu
                                      koja danas nije dovoljno cijenjena. 4         komunikacijsku  dimenziju,  primarno  pret-
                                           Zato nije ključno u pastoralnom radu po-  postavljaju njegov neposredan odnos i susret
                                      drediti aktivnosti tome da one budu popraće-  s čovjekom, nadahnut uronjenošću u otajstvo
                                      ne u medijima i to ne znači da time pastoralni  spasenja.
                                      djelatnici nisu u korak s vremenom. To bi bio      Isus je povjerio poslanje navještaja Rado-
                                      prejednostavan zaključak, jer smo upravo iz  sne vijesti apostolima, to jest biskupima i po
                                      naših svakodnevnih iskustava svjesni da se  njima prezbiterima. To nije samo ispunjava-
                                      istinska komunikacija koja pretpostavlja su-  nje zadatka koji im je povjeren, već ostvariva-
                                      sret s drugom osobom u potpunosti ne može  nje službe posredovanja, komunikacije koju
                                      zabilježiti ni jednom kamerom. Ono što nam  po njima nastavlja sam Isus Krist. Zato apo-
                                      ostaje na fotografijama i na snimkama zapra-  stol Pavao piše: »Kristovi smo dakle poslani-
                                      vo  su  samo  fragmenti  koji  mogu  probuditi  ci; Bog vas po nama nagovara. Umjesto Kri-
                                      uspomene i posvjedočiti budućim naraštaji-    sta zaklinjemo: dajte, pomirite se s Bogom!«
                                      ma ono što se dogodilo.                       (2 Kor 5,20). Takvu ulogu posredništva koja
                                                                                    predstavlja Kristovu prisutnost, i on je nagla-
                                      2. Svećenik, komunikator u zajednici          sio riječima: »Bez mene ne možete učiniti ni-
                                                                                    šta« (Iv 15,5). Iako po Svetom redu koji je pri-
                                           Promatrati svećenika kao komunikatora  mio svećenik valjano dijeli sakramente, nije
                                      u toj perspektivi pretpostavlja cijelo njegovo  svejedno na koji način ih posreduje. Svećenik
                                      djelovanje u zajednici kojoj je poslan, a nika-  kao  čovjek,  svjestan  svoje  ljudske  slabosti  i
                                      ko samo na njegovu prisutnost u medijima ili  nesavršenosti,  treba  dopuštati  Bogu  da  po
                                      spretnost u korištenju tehnologija komunika-  njemu djeluje, čuvajući se egoizma, isprazno-
                                                                                    sti i taštine koji bi ga mogli spriječiti da bude
                                                                                    posrednik Isusa Krista. 6
                                                                                         Spomenut ću ovdje tri temeljne zadaće
                                                                                    svećenika  kao  komunikatora:  navještenje  –
                                                                                    propovijedanje vjere, liturgijska služba dije-
                                                                                    ljenja sakramenata, pastoralno vodstvo.
                                                                                         Naviještanje  vjere  pretpostavlja  govor
                                                                                    riječima o Riječi, to jest o Isusu Kristu, Riječi
                                                                                    koja je tijelom postala. To nije samo govor o
                                                                                    spasenju, nego je to navještaj samog spasenja
                                                                                    koje  dolazi  putem  prihvaćanja i  življenja te
                                                                                    riječi. Isus za sebe govori: »Ja sam Put, Istina
                                                                                    i Život.« Te tri dimenzije danas su posebno
                                                                                    važne  kao  smjer  koji  je  čovjeku  današnjega
                                                                                    vremena toliko važan.
                                                                                         Isus  je  put  čovjeku  koji  danas  gotovo
                preč. Antun Hoblaj,   cije. To će isto potvrditi papa Benedikt XVI.  svakodnevno  dolazi  pred  mnoga  pitanja  i
                          župnik      također u Svećeničkoj godini, kad u poruci  križanja  različitih  putova  koji  su  često  me-
                                      za  44.  svjetski  dan  sredstava  društvene  ko-  đusobno isključivi. Posredovati čovjeku da-
                                      munikacije piše: »Prvi je svećenikov zadatak  našnjega vremena put evanđelja tako da ga
                                      naviještati  Krista,  utjelovljenu  Božju  riječ  i  usvoji kao stil života je spasonosno, jer mu
                                      priopćavati drugima mnogoliku Božju milost  daje mogućnost da vidi šire od onoga što mu
                                      koja  posredstvom  sakramenata  donosi  spa-  se nudi kao trenutačno rješenje nekih vlasti-
                                      senje. Okupljena i pozvana od Riječi, Crkva  tih želja ili nasljedovanje trendova koji su mu
                                      se postavlja kao znak i oruđe zajedništva koje  predstavljeni kao atraktivni.
                                      Bog uspostavlja sa svakim čovjekom i koje je       Isus je istina koja je potrebna čovjeku da-
                                      svaki svećenik pozvan izgrađivati u Kristu i  našnjice  kao  oslonac  za  razlučivanje  tolikih
                                      s Kristom. U tome se krije dostojanstvo i lje-  poruka  koje  čovjek  današnjice  susreće.  Čo-

                                      4   Usp.  Giovanni  d’Ercole,  L’Identità  del  sacerdote  e  i  mezzi  di  comunicazione,  u:  Sergio  Tapia-Velasco  (ur.),  La
                                         comunicazione nella missione del sacerdote, Rim, 2012., str. 77-78.
                                      5   Papa Benedikt XVI., Svećenik i pastoral u digitalnom svijetu: novi mediji u službi Riječi, Poruka za Svjetski dan
                                         sredstava  društvenih  komunikacija,  2010.,  http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=119674,  (11.  5.
                                         2017.).
                                      6   Usp.  Philip  Goyret,  La  dimensione  comunicativa  dell'essere  sacerdotale,  u:  Sergio  Tapia-Velasco  (ur.),  La
                                         comunicazione nella missione del sacerdote, Rim, 2012., str. 18-19.

            162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167