Page 171 - Zupa_Prelog_monografija_2017
P. 171

Župna zajednica u retrospektivi i perspektivi

                 Makar to nekome izgledalo čudno, ta pi-  vjeku, odnosno Božje kraljevstvo koje je Isus
            tanja moramo imati na umu i pri izdanju ove  došao  navijestiti  i  ostvariti,  a  koje  će  posve
            monografije o župi sv. Jakoba st. u Prelogu a u  zasjati na kraju svijeta i vremena, u nebeskoj
            povodu  40. obljetnice svećeničke službe preč.  domovini. Sâm Isus, po Duhu Svetomu, jamči
            Antuna Hoblaja. Dok drugi autori, što je po  posebnu prisutnost među onima koji se oku-
            sebi razumljivo, ovdje govore o bogatoj bašti-  pljaju u njegovo ime u zajednici, to jest u Crkvi
            ni te župe, a time i o iznimnim župnikovim  odnosno u župi. To znači da trajno okupljanje
            zaslugama na sveopćem planu (pastoralnom,  oko Krista, slušanje njegove riječi i slavljenje
            administrativnom i graditeljskom), držim po-  tajni  (sakramenata)  koje  je  on  ostavio,  pod
            trebnim osvrnuti se na problematiku župe da-  vodstvom biskupa odnosno svećenika, pripa-
            nas te na nužnost nekih promjena njezine su-  da temeljima kršćanskog opredjeljenja. Tko to
            trašnjice, odnosno baciti pogled u budućnost,  zanemaruje, a to se najviše vidi po nedjeljnom
            vrjednujući pritom bogatstvo događanja koja  okupljanju, nesvjesno ili čak svjesno udaljava
            su pokazatelj velike duhovne baštine na ko-   se od Isusove zamisli.
            joj treba graditi, iz nje nešto naučiti kako bi se   Međutim,  kako  je  već  istaknuto,  dubo-
            načinili novi iskoraci. Rješenje nije u tome da  ke promjene koje su zahvatile suvremen svi-
            se ostane u prošlosti već valja sve intenzivnije  jet bitno se odražavaju i na pripadnost Crkvi
            misliti na  budućnost, to više što se današnji  i na vjeru kao takvu, sve do rastakanja tkiva
            čovjek toliko promijenio da jednostavno više  kršćanskih  zajednica,  što  je  već  osamdesetih
            toga ne može i ne želi prihvaćati onako kako  godina prošloga stoljeća dobro uočio sv. Ivan
            se do jučer činilo. Stoga, opirati se kvalitetnim  Pavao II. Naime, svijest postmodernog čovje-
            promjenama iz neke navezanosti na stoljetnu  ka postaje sve više svjetovnom, živi u razmrv-
            tradiciju bio bi znak nevjere prema Duhu Sve-  ljenom i raspršenom svijetu u kojem kao da Bog
            tome koji uvijek čini sve novo na temelju uvijek  nije potreban, osim u tzv. graničnim situacija-  Oltar svetog Josipa
            istoga evanđelja.                             ma. Štoviše, kaže sv. Ivan Pavao II., može se       u župnoj crkvi

            1. Župa – mjesto oblikovanja i očitova-
            nja zajednice Kristovih vjernika

                 Kršćani  živo  vjeruju  da  Božji  plan  nije
            ljude spašavati pojedinačno, bez ikakve veze
            između  njih,  nego  je  od  njih  u  Isusu  Kristu
            htio  učiniti  narod  koji  bi  ga  uistinu  prizna-
            vao i vjerno mu služio (usp. Drugi vatikanski
            koncil, Svjetlo naroda, 1). Stoga, da bismo bolje
            shvatili svrhu i cilj župe moramo imati na umu
            značenje Crkve, čija je župa odraz u konkret-
            noj sredini. Crkva je Božji narod, a potječe od
            izvorne grčke riječi ekklesia ( ek = iz, i glagol ka-
            lein = zvati), što znači pozvati nekoga da istupi
            odnosno iskorači. Crkva je prema tome zajed-
            nica ili Gospodnja kuća (kyriake oikon – odakle
            vuče korijen i hrvatski naziv Crkva) pozvanih
            iz zarobljavajućega dijela svijeta u slobodu, iz
            grijeha u otkupljenje (oslobođenje), iz tame u
            svjetlo, iz očaja u nadu, iz smrti u uskrsnuće i
            život, i to vječni.
                   Kršćani su paroikoi (od grč. glagola pa-
            roikein  –  znači  ‚stanovati  kod‘,  a  tko  stanuje
            kod nekoga nije stabilan odnosno stalan, nego
            je svojevrsni prolaznik. Tako su sinovi Jakov-
            ljevi u Starome zavjetu bili nastanjeni (zapravo
            kasnije u ropstvu) kod Egipćana, te sačinjavali
            paroikiu. U tom se smislu za Isusovu zajedni-
            cu vjernika, u prenesenom smislu, može reći
            da  je  u  svijetu  zajednica  svojevrsnih  strana-
            ca-iseljenika, prolaznica i hodočasnica koja je,
            podupirana snagom Duha Svetoga, pozvana
            naviještati i živjeti Božji projekt o svijetu i čo-


                                                                                                                             171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176